Alla inlägg under september 2008

Av N B - 16 september 2008 22:05


Har handlat lite idag.


Vann en auktion på Tradera. Boken "Blod, svett och hockey - 17 år i NHL" av Börje Salming är numera i min ägo. Säkert rolig läsning.


Sen vart jag sugen på en ny matta, bara sådär...

Min nuvaranda vardagsrumsmatta  som en gång i tiden var vit, är inte så vit längre. Kom på att det var en synnerligen korkad idé att handla en vit ullmatta som måste lämnas in på kemtvätt då den ska tvättas.Nu är den fläckig efter allt mitt jävla klampande inne med skorna, så det fick bli en ny. Gick och beställde en sån där flashig ryamatta hos Nylunds Mattor.

Kommer bli supernice!


Sen avslutade jag med en Ben & Jerry - Chocolate Fudge Brownie.

Så sinnessjukt god glass, man får fan utlösning när man käkar den..dreggel..

Av N B - 15 september 2008 19:07


Ikväll drar ÄNTLIGEN elitseriehockeyn igång igen!


Timrå kommer nog antagligen få det aningens tuffare den här säsongen då nyförvärven inte fyller förlusterna av spelare till 100% enligt mig.

Tappet av Sanny Lindström, Riku Hahl och Peter Regin mfl. lär märkas

Dock så ger det plats för de yngre att visa vad det går för. Ska Magnus Pääjärvi-Svensson få sitt stora genombrott den här säsongen?

Sen ska vi inte glömma värvningen av kanske elitseriens i särklass bäste back, Mikko Lehtonen.


Ganska säker på att Timrå kommer kriga i mitten av tabellen.

Rögle, Skellefteå, Luleå och Brynäs kommer få det tungt och fightas i de nedre regionerna.


Så här tippar jag tabellen för Elitserien 08/09:

 

1. Linköpings HC
2. Frölunda
3. HV71
4. Färjestad
5. Södertälje
6. Modo
7. Timrå
8. Djurgården
------------------------------------------------
9. Brynäs
10. Skellefteå
------------------------------------------------
11. Rögle
12. Luleå



Timrå IK har lanserat en ny hemsida också, kika http://www.timraik.se


Hejja Hejja!!


Av N B - 15 september 2008 17:41



Förra omgångens röstning, om hur många medaljer Sverige tar i OS kan sammanfattas så här: Ni hade rätt, Jag hade fel.


Ny vote!


Vilken musikgenre faller egentligen er på läppen?


Rösta eller dö..

Av N B - 14 september 2008 18:58


Har bytt bort min PSP som jag nyligen köpte mot en ny leksak.

En radiostyrd bil! :)

Nitrometanoldriven, ½-meter lång, 2.5 häskrafter, 3kg.

Lääär ju vara hur rolig som helst!


Får hem skiten på Onsdag troligtvis.



 

Av N B - 14 september 2008 18:53


Snubblade över det här och var bara tvungen att föreviga det. . .






Av N B - 14 september 2008 18:43


Idag har jag städat utan dess like.

Har dammat överallt, dammsugit, torkat golven, fixat allt i ordning, tvättat kläder, sängkläder mm.


Känns skönt nu när allt är klart.


Har jouren den här helgen så det har varit lugn puck. Två bönder som ringde igår och skulle ha tag på nya kedjehjul till nån lantbruksmaskin, men dom bangade på jouravgiften. Känns skönt ändå att slippa sticka och jobba.



Av N B - 1 september 2008 20:00


Låg nyss i en dvala på sofflocket när jag hörde "fetknopparnas tuta" eka över min hood.

På en millesekund vart jag grymt glassugen.

Drog på mig pjuckerna och sprang ifatt glassbilen som hade hunnit typ 2 kvarter bort.

Pust & stön, konditionen är inte på topp längre.


Handlade en knopp-delux påse med 25 glassar á 220:-, yummi!

Och det bästa av allt, jag fick en hemglass academy keps på köpet...så nu slipper man ju köpa en ny keps ;)



Jag i min nya fina keps



Presentation

Omröstning

Vilket musikgenre faller dig på läppen?
 Rock
 Pop
 Punk
 Country
 Dansband
 Disco
 Klassisk musik
 Metal
 Electro
 Rockabilly
 Grindcore
 House
 Hard House
 Drum 'n' bass
 Könsrock
 Carola & Gessle, i en duett
 Trance
 Psykedelisk trance
 R&B
 Reggae

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards